Summa sidvisningar

lördag 16 juni 2012

Två tröjor!

Ville göra min fina mormor glad så jag sydde en tröja till henne. Jag hade ingen aning om storlek och kunde heller inte fråga eftersom de var en överraskning. Jag fick helt enkelt köra på känn. Jag började med att skära ut tyget fel, glömde lägga tyget dubbelt så när jag skurit ut framstycket var de bara halvt. Började om och insåg snart att tyget inte skulle räcka till ärmarna. Jag kantade och fållade med svart söm och tog därför svarta ärmar. Tyckte de passade bäst så. Mormor provade tröjan och den satt som en smäck. Hon blev så glad och sa att tröjan kommer att bli en favorittröja. Ganska bra betyg tycker jag =) Känner mig väldigt nöjd med de.

Tyget kommer ifrån Ohlssons tyger och mönstret från Svenska mönster.

Nästa tröja sydde jag till mig själv. Ett randigt tyg även de från Ohlssons tyger. Älskar randigt tyg. Kvaliteten på detta tyg är helt underbart. Dock lite svårt att sy i då de krullar upp sig i kanten hela tiden. Kunde inte motstå efter att köpa i en till färg efter att jag sytt denna tröja. 


Mönstret på denna är samma som ovan. Svenska Mönster.

Inga kommentarer: