Summa sidvisningar

torsdag 7 juni 2012

Rosa Muddjeans!

Mycket muddjeans har de blivit på slutet. Men barnen behöver byxor så jag syr på för fullt. Älskar att sy i de här mjuka fina jeanstyget från Ohlssons tyger. Hoppas att den rosa mudden förblir rosa efter tvätt oxå. Jeans har ju en förmåga att färga av sig väldigt vid tvätt. Byxorna jag sytt till Lillan innan har varit ett annat jeansmaterial och inte lika stretchigt som de här. De materialet färgade av sig väldigt mycket. Men jag tror de här är mycket bättre. Ändringarna jag gjorde på dom här byxorna va att jag struntade i bakfickor och sydde rosa sömmar på sidan. De fungerade bra de med.

Storlek 80/86 någonting. Rosa mudd från JNY och jeanstyget från Ohlssons tyger.
Nästa projekt blir att fortsätta på tröjan jag håller på att göra till min mormor :-)

2 kommentarer:

Heartbeatdesign sa...

jättefina! Nyfiken på vad det är för mjukt jeanstyg du hittat på ohlssons...det är inte trikå i jeansfärg utan det är ett mjukt jeanstyg?!

Lilla Myran sa...

Tack :-) Alltid lika roligt att få kommentarer på bloggen :-)

De är ett ganska tunt mjukt jeanstyg med stretch i och tyvärr var det bara en stuvbit på 3 meter som fanns. Jag köpte hela biten. Jag har varit in idag och kollat om dom fått in något mer av denna. Men de fanns bara ett liknande utan stretch. Är lite sugen på den också men har inte riktigt bestämt mig.