Summa sidvisningar

måndag 4 juni 2012

Muddjeans med dödskallar!

Igår kväll sydde jag ett par till muddjeans till äldsta sonen. Den här gången med röda detaljer och dödskallar i fickorna. Men jag var så less igår kväll på min overlock att de var nära den åkte ut genom fönstret :-/ Så fort jag använder jeansnålar syr den så fula stygn. Ett himla rattandes hit och dit på maskinen men fortfarande inte nöjd. Fattar inte vad den har emot dom nålarna. Blir till att ringa till symaskinsaffären och fråga om jag gör nåt fel.

I vanlig ordning slutade de med att jag satt och sydde mitt i natten och ivrig som man är vill man ju knäppa kort på de man gjort direkt. Eftersom de inte var dagsljus blev bilderna inte så bra, men dom duger i alla fall.


De kanske är lite svårt att se, men de är röda sömmar runt fickorna och i grenen på byxorna.
Jeanstyget och dödskalletyget kommer ifrån Ohlssons tyger. Mudden kommer ifrån Stoff och Stil.



Inga kommentarer: