Summa sidvisningar

söndag 20 maj 2012

Solhattar till Lillan

Jag köpte fint prickigt tyg på Ohlssons för att sy solhattar till Lillan. Blir perfekt i nu när solen och värmen äntligen verkar ha kommit. Den första röda hatten blev jag inte så nöjd med. Jag fodrade den men fick inte till det snyggt när jag skulle sy ihop den. Hoppas de bara är jag själv som tänker på det. Hon är hur som helst väldigt fin i den.
Nästa solhatt var i samma prickiga tyg fast i rosa. Den fodrade jag inte och den blev så mycket finare. Jag stickade ner alla kanter så den känns nog sval och skön att ha på huvudet.



5 kommentarer:

Unknown sa...

Älskar solhattar! Din var ju bara så fin!

Biverton sa...

Vilka fina! Jag fodrar alltid solhattar för att det är så mycket sömmar och jag har ingen overlock, men jag tycker i bland det varit svårt med passformen på fodertyget och yttertyget. Så tack för tipset att sticka ned kanterna!! Så borde bli snyggt även ofodrat - ska prova så snart jag kommer hem (på semester nu :)

Pilutta Dej Design sa...

Superfina hattar.

Trollis sa...

Det här mönstret är ju mycket finare än mitt :/
Och så fina tyger. Har köpt samma :)

Lilla Myran sa...

Tack =)
Jag tycker också de va svårt med passformen på fodret. De blev liksom så sladdrigt på nåt sätt. Men de fungerar fin fint utan foder när man stickar ner sömmarna tycker jag.