Summa sidvisningar

tisdag 29 maj 2012

Muddjeans!

Igår sydde jag ett par muddjeans till min äldsta son. Men jösses sånt strul de va innan jag fick byxorna klara. Jag sydde ihop ena sidan på byxorna och helt plötsligt började min overlock göra jättefula stygn :-/ Satt säkert i två timmar och rattade fram och tillbaka, bytte nålar och tråd, gjorde rent maskinen och smörjde den men inte bättre. I de läget har man god lust att slänga ut maskinen genom fönstret. Nu har jag stygnrattarna helt galet inställt och de fungerar väl sådär i alla fall. Fick klart byxorna så sonen kunde ha dom på sig till skolan idag.  Tack och lov samarbetade min Cover pro utan problem den här gången.

Tyget har jag hittat på stuv hos Ohlssons tyger. Känns väldigt mjukt och skönt. Jag köpte först halva biten som fanns men fick lite ångest över att jag inte köpte hela biten. Dagen efter åkte jag och köpte resten. Känns riktigt bra då de räcker till flera par byxor. Hoppas dom håller bra i tvätt.

Egentligen hade jag tänkt göra limegröna detaljer på byxorna istället för turkos men hade inte limegrön tråd hemma. Men eftersom jag älskar turkos så blev de bra ockå. Byxorna är i ungefär storlek 134.

Inga kommentarer: