Summa sidvisningar

fredag 18 maj 2012

Mycket sytt men dåligt bloggat

Nu var de väldigt länge sedan jag bloggade, men syr gör jag för fullt fortfarande :-)
Elin har börjat på dagis och behöver mer kläder än någonsin. Jag försöker att sy så fort barnen lagt sig.
Har även börjat sy mer och mer till mig själv.

Jag lägger upp lite bilder på en del av de jag sytt här nedanför.

 Underbara elefanter från Ohlssons tyger. Tyget på tightsen kommer ifrån JNY design


 Limegröna stjärnor från Ohlssons tyger. Mönstret är mitt egna. Passformen blev riktigt bra :)




 Enfärgat tyg från JNY design. Applikationen är Svart glittermaterial. Ser så mycket finare ut i verkligheten.

 Jag har försökt mig på egna Jeans. Passformen på dom blev en positiv överraskning. Trodde inte dom skulle sitta så bra som dom gör. Men sömmen på fickorna i bak är inte fin. Min vanliga symaskin krånglar. Önskar så att jag hade råd att köpa en ny.


Min absolut första singoallaklänning. Tyget är köpt på Åhlens och är vävd bomull. Mönstret är mitt eget. Har utgått från ett mönster på en tröja i raglanmodell. Förlängde och ställde ut. Ärmarna ser väldigt breda ut men blev bättre på. 

Några Dregglisar klara. Har ett gäng till som ligger urklippta och klara för att sys ihop.

Här är första modellen på de egna mönstret. Provade att sy i ett skräptyg för att se hur den skulle bli. Lite väl trång i halsen men annars bra. Elin var riktigt fin i den faksiskt :-)

En top till mig själv. Tyget är från Ohlssons tyger och jag är supernöjd med kvaliteten på tyget.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka härliga kläder du syr. Gillade verkligen den limefärgade klänninge/tunikan och jeansen. Otroligt fint och välsytt. Känner att jag verkligen måste sy ihop till en OL snart. Blir så mycket snyggare då.
mvh Annica Lind

Tina skapar sa...

Hej, vilka fina kläder du syr :) Jättehärliga tyger o färgkombinationer.

Linnéa sa...

Vad mycket fint du syr!

Sofia / rufi design sa...

Många fina grejer men min favorit var de grymt snygga jeansen! De sitter ju som en smäck. Tråkigt att symaskinen krånglar, finns ju inget värre nästan..

Lilla Myran sa...

Tack =) vad kul att ni gillar det ;-) Sofia jag kan inte komma in på din blogg?

Malin/ Tjabos Skat sa...

Massor av fina kläder! Och jag gillar oxå jeansen, så snygga!

Lilla Myran sa...

Tack Tack så snälla ni är ;-)