Summa sidvisningar

torsdag 29 december 2011

Klänning till lillan och tunika till mig

Som jag har väntat på Ohlssons klövertyg. När de väl kom hade jag jättesvårt att välja färg. Dom är så fina allihopa. Den här gången valde jag brunt och jag är så nöjd. Jag sydde en klänning till lillan och en tunika till mig.


 Tunikan ser inte alls så fin ut på bild. Den sitter mycket bättre på :-)

Jag har också köpt tyg ur stuvlådan på Ohlssons. Jag var riktigt tveksam om de var ett tantigt tyg. Jag knäppte kort och visade brudarna i sygruppen jag är med i och dom gillade tyget. När jag kom hem och visade mannen skrattade han och tyckte tyget var väldigt tantigt :-) Typiskt karlar!!  Jag har fortfarande inte bestämt mig för om de är tantigt eller inte. Jag sydde i alla fall en tunika och tyget är otroligt skönt. Den är dock inte riktigt klar. Bara ärmarna kvar som ska fållas.

Inga kommentarer: