Summa sidvisningar

tisdag 8 november 2011

Velourklänning

Jag sydde klart en klänning i velour till lillan kvällen innan syfestivalen. Armarna i kameleont designs brunsvarta velour och klänningen i lila vet jag inte riktigt vad den kommer ifrån. Den köpte mamma på förra årets syfestival. Applikationen blev jag inte riktigt nöjd med då min vanliga symaskin krånglar och gör hoppstygn.

Jag använde min nya bandkantare till att kanta halsen. Första gången fick jag sprätta upp allt eftersom jag inte blev nöjd. Gjorde om lite inställningar och blev riktigt nöjd med  slutresultatet. Vilken skillnad de är att använda en sån, jag är verkligen supernöjd. De går ju så fort att kanta.  Men jag gjorde lite små missar som jag lärt mig av till nästa gång jag ska kanta. Som tex att sätta skarven på sidan i bak istället för fram. Och att jag ska fålla upp innan jag syr ihop klänningen.


Ett måste är att ha en skärplatta, rullkniv och linjal så nu väntar jag hem de från Stoff och Stil. Jag har oxå beställt trådar i olika färger från Bibbis textil. Roligt att kunna sy i andra färger än svart och vit.

Inga kommentarer: